Willie<3

Imorse gick jag en långpromenad på 2 timmar. Gick först bara i skogen och lät henne springa lös i snön! Vi möte några hundar villket gick bra tycker dock hon är väldigt seg på att komma på inkallning så måste träna mer på det.
Vi fortsatte till en stor idrottsplatts/ stor gräs äng som var tom förutom en amstaff hane så lexie och han sprang lite, Han var väldigt på så lexie sa till några gånger men sa tydligt till utan att gå över gränsen!<3 så efter det tog jag lite bilder på ängen och tränade lite lydnad. Gick igenom centrum för att träna lite hundmöten och nu klarar hon ofta att hålla ögonkontakt när vi paserar hundar! Vi mötte Willie som är en jack russel hane vi träffat många gånger sedan han var valp så vi gick med honnom till hundrastgården eftersom han inte kan vara lös ännu! Lexie var lite osäker i början men efter ett tag blev hon säkrare. Så fort lexie kommer till en hundrastgård tycker hon det lucktar illa så hon vägrar typ leka så hon sprang inte mycket men jag busade lite med willie och tog några suddiga bilder! Och måste bara säga att det hunden... *-* Så otroligt trevlig hund och värdens gladaste (förutom iris då)! Nästa gång jag träffar dom måste jag ta mod till mig och fråga om det är möjligt att få träna lite med honnom! Dock går han inte ihop med okastrerade hanar villket är lite segt men ändå *-*
Imorgon ska jag ut med tyra och alice så då tar jag nog en hel del bilder hoppas jag! <3
Blandade bilder från dagen:
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback