Ett år...

Ett helt år har du funnits hos mig nu <3 Vi har hinnit med så mycket men ändå vill jag inte inse att du snart är 2 år :(
Vi har hunnit starta heelwork to music, Freestyle och agility! Vi har hunnit gå Inkallningskurs, Allmänlydnadskurs, Nybörjarkurs i agility, Fortsättningskurs i agility, tävlingskurs i agility, freestyle kurs, tagit några privarlektioner, tränat massa med träning med vår träningsgrupp och haft ofattbart kul! Vi har hunnit träna bort massa problem du hade som 9 månaders valp när du kom till oss! Nu går du lös, klarar hundmöten till 75%, kan gå i koppel, kan bo med katt, nu får nästan alla människor hälsa ven fast du inte uppskattar det, du vågar vara i köket och du kan ta det lungt! Du har hunnit lära dig 27 tricks och en massa agility!
Så många framsteg men oxå massa bakslag har tagit oss hit och visst folk kallar dig fortfarande problemhund men titta i helheten så är hon bäst!<3 En oslipad diamant liksom ;)
Så många dagar med dig både bra och dåliga!
Kännslan att se dig kräkas blod ligga på sidan och vägra stå upp skar mitt hjärta itur! Och visst det förstörde hela sommaren men nu står du upp och lärde dig en läxa! Att alltid stoppa i dig massa mediciner, tvätta sår, skölja öron och mun gör mig inte glad men att se dig springa i skogen lös med svansen i 180 gör mig glad! Visst du kommer nog inte gå länge utan alla mediciner och tvättar men det spelar dig ingen roll visst i typ 10 min är hon sur för jag tvättade öronen, gav medicin, lindade om tassen men sedan är du glad <3 Vi går igenom livet tillsammans med alla svårigheter och skratt!
Bilder från året <3
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback