Fin besök

Lovisa och Sofia kom upp till Stockholm i frdags tidigt på morgonen med hundarna. Vi gick en promenad och ställde in grejerna innan vi gick till klubben och min hund skötte sig faktiskt helt okej! Tycker alla 3 hundarna uppförde sig fint.
Vi satte upp en bana som var väldigt mycket typ raksträckor och solen sken rakt på plan så alla hundarna blev lite trögare än vanligt. Min hund stack först, sedan var hon trög och skällde massa så kändes trögt att det blev så dåligt nu efter att det kändes så sjukt bra efter tisdagens träning när hon sprang sjukt fint, stack inte och var tyst! Men jag skyller på vädret.
Min hund var lite surig inne efter sen så hon sov inte med oss men hon skulle kunna vara så mycket värre så jag klagar inte! Fina Felixa och Douroo var super trevliga och snälla med varandra<3 Riktigt kul att faktiskt träffas på riktigt nu med hundarna också, längtar redan tills nästa gång!
 
Idag sågs vi och tränade igen efter att vi sagt hejdå till Sofia och Lovisa och hämtat upp Liten. Gick till klubben med glädje och var sjukt taggad.  Vi satte fram en kombination och balansen för rc träning. Måste säga att jag är sjukt stolt över hur det går i rc träningen, mycket kvar men ändå så jobbar hon på bra och börjar nästan fatta!
Men..
Såklart kommer det förbi en gammal lös rottwailer och ska ställa sig precis vid planen som vanligt och min hund blev super rädd och ska skälla osv osv, det kommer fram ytterligt en hund som ska leka vid planen så min hund springer skällande och rädd dit, det kommer några yngar som börjar klättra ooch sparka på staketet till planen så min hund springer dit och gör utfall mot dom, Lexie skäller ut en hund hon redan sett och gått brevid flera gånger och gör utfall... Allt skrek bara goodbye, även jag!
Försökte samla mig och bara kunna avsluta med lite glädje men allt var bara kört.. Det gick inte.. Vi packar ihop och min und var faktiskt tyst då iaf och som lite glädje på detta så hälsade hon typ lite på Fasa snällt<3
Vi går hem och vilar men självklart ska dom smälla en massa när vi ska ut.. Och BAM så är vi tillbaka på noll och hon kan inte släppa det, svansen mellan benen, flyr därifrån, utfall mot allt osv osv osv.. Never ever att detta kommer gå över.. Har tagit beslutet att bara lägga träningen på sidan och fokusera på grunden och självsäkerheten nu så hon kan bli säkrare och lugnare innan vi sätter igång igen! Hoppas hoppas detta funkar nu<3
 
 
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback