Frågestund

Tänkte svara på alla frågor jag fått nu här nedanför:
 
1. Hur gammal var du när du fick ett hundintresse?
Svar: Det började nog vid ca 5 års ålder men även innan det hade jag haft hundar runt mig
2. Din favorithundsport?
Svar: Svår fråga.. Det blir nog Freestyle då ALLA kan köra detta med villken hund som hälst. Men klart agility står stort i mitt hjärta
3. Bästa med att ha hund?
Svar: Att man får en vänn för livet som man kommer så nära<3
4. Sämsta med att ha hund?
Svar: Hittar inget dåligt med att ha hund
5. Din favorithundras?
Svar: Hm.. Blir nog Kelpie, Border collie och Malinois men har även stor kärlek till Schäfer och Husky/malamute
6. Om du skulle skaffa en till hund nu, villken ras skulle det va?
Svar: Det skulle bli Malinoise, kelpie men kanske border collie
7. Villken ras är Lexie?
Svar: En rumänsk blandras mellan Schäfer, Husky och Border collie
8. Vad tränar ni?
Svar: Vi tränar väll mäst Lydand, Freestyle, Agility och dogparkour men vi drar mycket också!
9. Ditt bästa minne med din hund?
Svar: Har många men någon av alla fantastiska dagarn på klubben i sommras med bästa träningsgruppen, Alla gånger vi gått med flocken på underbara promenader eller någon av dom gånger i höstas när vi red ut över åkrarna och hon springer överlycklig med på lagom avstånd och bryr sig inte om skjutbanan i närheten<3
10. Rasen du inte passar/kommer ha ?
Svar: Skulle alldrig ha en Grand danois då dom värkar ofta ha mycket sjukdommar och finns inte riktigt något att göra med dom.. Sedan skulle jag nog alldrig skaffa typ tax eller pomeranian då det käns som att man inte kan göra något med dom annat än ställa ut dom..
11. Vad gillar du med just Lexie?
Svar: Hon har en så stor personlighet och visar vad hon tycker<3
12. Vad för speciella grejer har Lexie för sig?
Svar: Att när hon eller man själv kliar henne i örat  så ler hon. Hon kissar på sig när hon träffar sina hundkompisar. Hon kan springa helt själv utan anledning i flera timmar bara runt och runt. Hon får spatt minst 2 gånger om dan och då kan man inte få stop på henne hon bara rejsar runt. Aa och mycket mer.
13. Vart är Lexie på dagarna?
14. Vad tränar vi för nya trix nu?
Svar: Vi tränar på att hon ska sätta tassarna på mina axlar och lägga huvudet på min axel när jag sitter på huk
15. Hur högt kan lexie hoppa som högst?
Svar: Oj svår fråga har faktiskt alldrig utmanat henne på det men hon hoppar utan att nudda över parkbänkar osv så över 1 meter iaf!
16. Vad för trix kan ni?(Dom ni kör mäst)
Svar: Snurr, spinn, sick sack, backa runt, backa slalom mellan mina ben, hoppa upp i knät, hoppa igenom mina armar. hoppa över mina armar, hoppa över mina ben, stegra, sitt vackert, rulla, tass. hive five, 8an, gå runt mitt ben, backa, vänd, backa mot mig, Balansera på mitt ben osv osv haha
17. Vill du ha en till hund?
Svar: Inte just nu då jag inte tror det hade blivit bra men kanske till julen typ
18. Skulle du kunna byta Lexie mot någon annan?
Svar: ALLDRIG
19. Har du youtube kanal?
Svar: Ja heter: Katinka winberg
20. Varför valde ni blandras?
Svar: För att blandraser har allt! Vi kan inte bara avla fram fler hundar när vi har hundar som blir avlivade för dom inte har något hem!
21. Vad för probem hade Lexie när hon kom till dig?
Svar: Hon kunde inte gå i kopplet, Hon gjorde utfall mot hundar, Hon skällde på människor, hon gjorde utfall mot buskar, papperskorkar, paraplyn, hattar, hon kunde inte gå lös, hon blev osäker när hon hälsade på andra hundar, hon kunde inte va själv, hon jagade katterna inne och ute osv osv
22. Varför valde ni just Lexie?
Svar: Hon var ortoligt fin och vi visste att det fans ett stort hjärta bakom denna osäkra hund <3
23. Vad brukar folk tro lexie är för ras?
Svar: Har väll fått höra allt från jack russel till golden retriver men oftast är det ju Kelpie, Border collie, Lapsk vallhund, Schäfer och husky
24. Villka problem har förbättrats sen lexie kom till dig?
Svar: Det kommer och går såklart men Hundmöten, Koppelgående, skällandet på människor och allt det där men vi har en del kvar där, att gå lös, va själv  och jaga katterna typ
25. Villka hundsporter sattsar ni på?
Svar: Freestyle men liiite Agility
26. Villka hundsporter har ni tävlat?
Svar: Freestyle, Agility och Heelwork to music
27. Kommer ni tävla med ert 6+ lag?
Svar: Haha ehm.. Jo men asså vi checkade nyss av att våra hundar kan gå lösa tillsammans men aa haha vem vet ni kanske ser oss på tävlingsplan om något år
38. Villka hundar tränar du just nu?
Svar: Lexie, Luna, Liten (Luna) och Malte
39. Varför kallar ni inte Lexie Lexie och inte Haska?
Svar: För ägarna innan kallade henne Lexie och vi ville inte göra för stor förändring men det händer att jag kallar henne Haska efter som hon står som Haska på tävlingar och alla papper
 
Hoppas ni fick svar på allt! :)

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback