Från skit till stjärna

Igår blev det 6timmars agility träning på klubben med Astrid och Cornelia med eftersom Tyra var i dalarna fick Alice följa med och träna med oss!
Jag startade med Lexie först villket var skit... Hon stack och bara sprang runt och runt och vägrade komma tillbaka! Så valde att avsluta och låta henne sitta utanför och lugna sig medans jag fottade lite. Lite senare gick vi in och körde igen och asså omg! All träning med fart har lönat sig visst hon kan nog snabbare men framsteget nu springer hon faktiskt på ordentligt. Vi starstade träningen med RC villket faktiskt gick bra och hon fick många träffar från början så hoppas att det kommer fortsätta så! 
Men nu helt plöttslige hoppar hon ur slalom, går in i mitten och går igenom.. Det käns skit såhär 1 vecka före tävling att hon fixa de det super för en vecka sen men nu bara helt fel.. Så hårdträning på slalom nu är ett måste! Och när jag körde hela balansen från början hoppade hon hela kontaktfältet alla gånger... Är sjukt rädd att detta kommer hända på tävling och det hade känts skit! Och vi har inte kört vippen och Aet på ett halvår så vet inte alls vad hon gör om det kommer på tävlingen...
Körde en del med Alice också och gud asså! Hon sprang över hela balansen och satte snygga träffar när hon fick prova på RC. Vi körde ren fart i tunnlar och tajta svängar villket gick super! Hon fick prova lite av dom fartövningar jag använt på lexie och jääklar vad snabb hon var! 
 
Och vill faktiskt ge cred till alla våra underbara fyra hundar som lyckades sitta i en tvåsitts soffa utan en enda sur min! Och Lexie och Iris som i höstas inte kunde stå 10meter ifrån utan att kaosa och lex som behövde sitta i bur i klubbstugan och ändå blev det katastrof när Iris bara gick förbi.. Och igår springer dom runt och leker på planen och iris hade tillcch med en boll! Jag råkade kasta en pinne ut ur planen och både lex och iris flyger dit och krockar men inge bråk där <3 Alla hundar gick lösa på planen utan problem och visst dom lekte utan tillstånd men hellre det är att vi måste gå med munkorg för att dom inte ska bita!
 
Bilder från träningen:
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback