Freestyle tävling

I söndags tävlade ju vi offecielt freestyle för första gången.. Hade faktiskt lite förhoppningar och någonstans i mig kunde jag se att vi fick det där uppflyttnings poängen! Men när vi går in på plan ändras allt.. Hon var slö och vet inte vart det kom ifrån men hon stannade och kollade på massa annat vilket gjorde att vi hamnade efter och missade slutet!
Kändes extremt trögt men nu ska vi vila lite så drar vi igång så fort suget kommit och då ska jag sätta mig ner och skriva utvärdering och ett tränings schema så vi kan börja om på nytt med nya tag! 
Hon gjorde lite dummsaker på tävlingen men annars måste jag säga att hon var väldigt lugn och snäll. Får väll ta hänsyn till att hon varit på tävlingen i 8timmar innan det var vi, vädret var kass och hon löpte så aa egentligen hade hon väll lite anledningar.. Nu ska vi även börja träna med störning för det är något som jag verkligen märkte att vi behöver öva på! Hon blir helt döv så fort lite musik sätts på eller några människor/hundar är i närheten. 
Kommertarerna vi fick var "Mycket fin start och bra låtval! Väl utfört slalom! Tänk på att ha mindre HTM. Snyggt utfört gå runt! Ni jobbar på mycket bra! Fint utfört" och "Lite för svåra övergångar för unden. Hund ej riktigt fokuserad på arbetet. Försök utnyttja plan bättre. Fortsätt träna, tror det finns mycket mer av er att ge!"
Det blev :20,9 poäng i helhet 
Precision och samarbete: 6,5 och 6,8
Innehåll: 7,3 och 6,5
Tolkning av musik: 7,8 och 6,9
 

Kommentera?
Postat av: Johanna

Låter som bra jobbat i mina öron. Djur är ju liksom människor-dagsform.

2015-06-02 @ 17:49:11
URL: http://bondmoranpaudden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback