Går inte att beskriva med ord

Sådär kvällen innan tävlingen märker man att den knölen man gått och oroat sig över är borta och örat har blivit mycket bättre!
Med världens lycka trängde vi ihop oss igår med hundar och burar i bilden för att åka till offeciel agility tävling där vi alla skulle tävla utom Cornelia tyvär då Brandy inte är helt frisk. Kunde det börjat bättre än att Lexie och Iris sitter brevid vartandra i bakluckan som bästa vänner?<3 När hon står och skäller/ylar när Iris bara går i förväg.. Vilket framsteg<3
Lexie blev slutmätt i Large vilket kändes lite trögt men det var ganska väntat. Hundarna sov tysta och lugna tills det var dax att värma upp för första start. Agilityklass. Banan bestyd av hinder, tunnlar, slalom, vippen, och  A:et.
Och jag vet att både slalom, vippen och A:et har hon stora problem med men sket i det och planerade så jag skulle stå och försöka stoppa henne från att göra något annat.
Precis när jag och Astrid gick av banvandringen kom vi på att vi hade helt glömt bort att kolla vart hundarna skulle kunna sticka..
Astrid startade först.. Gick in på plan.. Iris stack inte! Snygg slalom ingång och satte hela banan men då Astrid valt att ta med leksak så diskade hon sig med ett annars grymt lopp!
Jag gick in på plan med Lexie.. Hon tog vippen! Hon tog slalom! Hon sprang! Hon stack inte! Hon hoppade över ett hinder så valde att springa på ist för att stå och slipa på det vilket även känns bra såhär i efterhand. Hon tog inte kontaktfältet på A: hindret men annars snyggt där med! Fick tipset att springa på så kanske Lexie skulle springa ännu snabbare och så.
Tyra körde med alice först i hhoppklassen. Hon kanske inte var 100% nöjd men tycker faktiskt det såg bra ut även fast Alice var lite glad och hälsade på dommarna och så men hon sprang på snyggt, rev inget och hon var taggad!
Astrid körde hoppklass Large med Iris utan leksak eller godis! Och.. Iris stack inte!! Helt sjukt vilka framsteg dom gjort! Det ekipaget är en stor förebild för mig! Dom slutade inte kämpa för att hon stack och nu har dom fått det stora resultatet att hon går in på en tävlingsplan utan leksak och Iris sticker inte! Kommer aldrig sluta fachineras av detta ekipage!
Det var min tur att gå in på plan med Lexie.. Det satt ett bart precis vid tunnelutgången villket störde mig då han inte heller gjorde något. Att sätta ett barn precis vid tunnelutgången är rent av sakt inte rättvist mot min hund som skulle kunna hoppa på honnom då om en hund kommer i full fart ut från ett mörkt utrymme är det klart dom reagerar om det sitter någon och sparkar med benen när dom ommer ut!
Men försökte vara lugn och även nu! Hon tog slalom! Hon sprang! Hon tog alla svängar! Hon reagerade inte på barnet vid tunneln!! Sjukt obeskrivlig känsla gick jag ut med trotts att jag och min hund krockat och jag var nära på att ge henne en ordentlig spark i huvet när hon dundrade in i mina ben så då blev det disk såklart men jag menar det var värkligen inte hennes fel! Jag är sjukt stolt över att hon efter det faktiskt bara körde på som vanligt <3 Hon var nog lite för glad så hon sprang typ några meter men vändr direkt när jag ropade och körde på ordentligt efter!
 
Kan bara säga jag älskar denna hund så ****** mycket så det är sjukt! Ibland lever jag mig kvar i hur hon var för 1 år sen och glömmer alla framsteg hon gjort! Jag tänker "Nej hm Lexie och Iris kan inte sitta brevid varandra" men jo det kan dom! Det finns ingen finare hund än just henne! Tänker man sig in i hennes sitvation så märker man att det är inte så sjukt lätt men hon fixar det ändå!
Fy vad jag älskar denna hund!<<3 <3 <3
 
Video på mitt och Astrids lopp finns på min yt kanal "katinka winber" Tyvär så kunde jag inte filma tyra då jag hade banvandring då..
 
Sjukt kul att även få träffa Lovisa och Sofia! Som fottade lite fina bilder som jag bjuder på och ger stor credd och tacksammhet för!:
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback