Den här hunden!

Som jag nämnt tidigare så har jag lagt upp en plan för hur vår miljöträning ska gå till och Lexie ska få följa med mig mycker mer till olika platser. 
Igår hade jag planerat agility och en långpromenad men när nya kameran lade av helt så åkte vi in till stan istället för att fixa den. Vi virrade runt en del och lexie var snäll och tyst men lite "okonsentrerad" och virrig som hon blir bland massa människor. Efter att vi gått en bra stund bland alla människor så blev hon mer fokuserad och kunde hålla sig fint till oss! När vi kom in på fotobutiken så åkte svansen ner och hon blev stirrig och ville därifrån. Jag satte henne ner och belönade lite och efter ca 5min så var hon lugn och snäll. Hon fick lukta lite på alla grejer och sedan satt hon fint brevid oss och väntade medans vi försökte lösa problemet med min kamera då det tog ett bra tag. Vi åt lunch på en resturang i stan och även där kunde hon lägga sig ner vid border och koppla av trotts människor och hundar som paserade! 
Idag skulle jag följt med Astrid och Cornelia till Haninge där Astrid skulle tävla med efter så många hinder så tog jag med mig Lexie och hängde på en kompis till stallet istället. Lexie låg superfint i ett hört i stallgången stilla trotts människor och hästar som gick runt! Hon gick snällt med min kompis när jag inte kunde ta henne och var super trevlig mot alla! Vi satt stilla i ridhuset ett ra tag vilket hon tyckte var ganska tråkigt men måste säga att hon skötte sig super ändå! Väldigt stolt över hennes beteenden, min lilla super hund!
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback