Det vi inte behövde just nu

Den där jobbiga stunden när man inte har en aning om vart man faktiskt ligger i träningen. Ena dagen skit andra dagen en ren stjärna och jag har ingen aning om hur jag ska fortsätta härifrån!
 
Vi fokuserar på lydnaden denna vecka eftersom jag gjorde det stora misstaget att anmäla oss till UDM i lydnad den 18/5 villket vi är långt från redo för!
Just nu vill jag inte göra lydnads debuten på måndag för det är bara 2 moment i klass 1 som hon kan helt säkert, dom andra är halvklara och är verkligen osäker på att hon ens skulle försöka på tävling. Jag har stor ångest för jag vill köra debuten då det kommer vara en sval kväll på ett ställe där hon är helt säker och mycket människor hon träffat förut men vill verkligen inte stressa med att köra debuten.. När jag väl kört debuten känner jag mig lätt "tävlingsklar" och anmäler mig till massa tävlingar istället för att jobba vidare och göra klart! Lexie går så fint på lydnads passen nu och fotgåendet har blivit så fint så vill verkligen jobba detta hela vägen ut och inte slarva så vi får samma problem som i agilityn att vi tävlar utan att vara redo egentligen. Ska tänka vidare innan jag bestämmer mig för hur jag gör!
 
Träffade astrid idag så vi körde lite lydnad som egligt mig gick superbra för oss båda! Blev inget superlångt pass då båda hundarna var trötta utan vi gick en promenad istället. Insåg även att min hund faktiskt är väldigt osäker i nya miljöer och det är något jag tycker är viktigt att hon inte är så vi ska ta tag i det nu! Har planer på att vi ska gå mer i stan och på ställen där det låter mycket och är stressigt sedan ska hon allmänt få följa med till olika ställen och inte bara vara i lilla bagarmossen. Tänkte sätta mig ner och skriva en träningsplan i veckan så vi gör detta nogrant för detta är även något jag tycker är väldigt kul att träna så nu ska jag skriva ner tydlugt exakt hur vi ska gå tillväga, hur vi ska göra när hon blir rädd, hur jag ska börja, hur vi ska fortsätta träningen osv!
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback