Limitless<3

Man letar, letar efter något man inte vet vad, letar efter något man inte tror att man kommer hitta, letar efter någon, eller några.. Jag hittade det, jag hittade det jag letade efter.. Jag letade efter så mycket men fann så mycket mer.. Jag hittade det som alla vill ha.. Limitless 
 
Det var den 18/5 - 2014 som allt satte igång på riktigt. Det var den kvällen jag träffade dom.. Jag träffade dom jag väntat på, dom jag letat efter! En vårkväll i maj med tre helt underbara människor på hundklubben. Kunde det börjat bättre? Den där stela känslan som kan infinna sig när man träffat nya människor första gången fans inte där. Det fans bara ett vi som jag inte ville lämna! Den där sista meningen "Vi får se till att ses igen" betyde så mycket mer denna gång! Orden " Men vad snyggt det ser ut" betyde så mycket mer när det kom från dessa människor! 
Det där sms:et som man bara väntat och hoppats på ska komma "Tänkte höra om ni ville ses?". Jag fick fortsätta mitt liv med dessa underbara träningar på klubben med dessa underbara människor! 
Dom fick oss att utvecklas, dom fick oss att sätta fart på träningen på riktigt. Dom uteslöt och dömmde oss inte bara för att vi satt med alla dessa problem vi hade, dom hjälpte oss! Att inte längre stå själv med problemet, att inte längre stå själv på träningar, att inte längre stå själv och hitta på en lösning är så mycket lättare! Att göra det tillsammans! Iris stack, Lexie stack, jag var inte själv med detta problem! Att jobba som grupp blev så mycket lättare.
Vi utvecklades och efter sommaren, med dessa underbara människor på alla träningar, tog vi fram papprerna.. Debuten.. Dom hade hjälpt oss från att inte ens kunna gå ut utan ångest tills att vi stod här och skulle göra våran debut! Det är människor som alltid finns där, som alldrig säger nej, som aldrig dömmer och aldrig ger upp. Det här är människor som betyder så mycket! 
Det spelade ingen roll om jag var yngre och inte lika duktig. Istället för att utesluta drogs vi med! 
Det var en av alla filmkvällar efter att vi börjat prata om att starta ett 6+ lag. Vi såg filmen Limitless! Eftersom vi alla har svårt att bestämma oss - här satt vi med det framför ögonen så blev det så. Vårt 6+ lag fick hela Limitless, vår grupp fick heta Limitless!
 
Det är människor som bryr sig och visar det! Det är inte bara duktiga hundförare som är bra på att lära ut och ge tips till andra, det är även världens bästa kompisar! Det går inte att beskriva i ord i en dålig text på en nätblogg vad dom har lärt mig, gett mig och hur mycket de betyder för mig! Alla förtjänar underbara vänner i alla lägen, och det har jag fått. Att sitta här och försöka förklara vad dom betyder för mig är som att låtsas som att man inte är hungrig och inte vill ha den sista maten när man egentligen sitter håller på att dö av hunger. Att kolla på alla härliga bilder från alla underbara dagar med Limitless är som att kolla på världens snyggaste freestyle program och du måste hitta någon liten liten miss för att det är för bra för att vara sant. Och så känner jag när jag är med dom, det är för bra för att vara sant! När en tävling går så dåligt som det i stort sätt är möjligt och du ändå kan komma hem och vara så himla lycklig för du hade en hel dag med dina kompisar, det är då dina kompisar betyder mycker för dig. Och det gör Limitless! 
Att även se min Lexie så superglad av att träffa hela Limitless gör inte saken sämre<3 Det där momentet när hon inte vet vad hon ska ta sig till för hon är så glad, det är när hon träffat Limitless! Och det där momentet när hon kastar sig, skäller, ylar och jag bara flyger efter, det är när vi går ifrån Limitless..
Det finns en förklaring till varför vi heter Limitless.. Allting är helt gränslöst! Du kan komma in med en stor problemhund och vi alla ser på det med stor beundran och kan tillsammans komma på ett sätt att träna bort det och fortsätta träningen. Du kan komma in med en hund som är redo för VM och vi ser hunden med samma beundran! Vi ser på framstegen framsteg vi gör och inte hur duktiga vi är. 
 
Idag.. Idag är det 1 år Limitless för första gången möttes! Idag ses vi igen, på samma klubb, samma dag bara 1 år senare! Det är oförglömliga minnen, oförglömliga dagar, oförglömliga människor. 
Det är inte nu 1 år senare allt ska sluta och jag säger hejdå. Det är nu 1 år senare allting fortsätter. Fler minnen, fler stunder, fler dagar som jag alldrig glömmer! Alla tävlinger, träningar, promenader, bad, övernattningar och allt det sommaren kommer bjuda på. 
Det är nu alla skulle skriva "Kommer aldrig lämmna er" och veckan efter är dom ovänner och aldrig mer pratar.. Men med sanna ord så kommer jag alldrig glömma er och aldrig ge upp hoppet om att det ska bli många fler år med träningar och prat! Många fler år med filmkvällar och alla försök i att skriva klar 6+ programet. Många fler år med alla stunder när vi skrattat åt hur fula våra hundar är. Vem kunde tro att Limitless skulle bli en grupp med världens bästa och fulaste hundar?<3 Älskade hundtokar! Visst är ni alla kanske inte bäst bästa vänner hela tiden men ändå så ser man alltid många svansar som går i 180 när vi ses..<3 Se dig om, medans det ändå finns.. För idag ses vi igen! Alla dessa onödiga meningar hade ni kunnat hoppa över för det jag ville ha sagt var bara hur mycket ni betyder för mig, Limitless! Men något så stort och så viktigt går inte att beskriva med bara ett världens bästa Limitlesss även fast det är det jag menar men bara så många gånger mer!<3
För limitless, den gränslösa gruppen betyder allt för mig. Hade inte stått här idag, hade inte suttit och anmält mig till tävlingar, hade inte gjort dessa framsteg om det inte varit för Limitless. Och mest av allt så hade jag inte stått här så lycklig och med världens bästa vänner om det inte varit för er! Hade inte kunnat alla dessa förjävliga förkortningar och uttryck om ni inte hade varit här! Något man har användning för kanske? Hade varit ännu sämre stalker om ni inte varit här. Även om jag fortfarande suger så hade det väl kunnat vara värre?
Kommer aldrig kunna tacka er för allt ni gjort och ställt upp på för mig, det har betydigt så mycket för mig! I obeskrivliga ord försökte jag förklara vad Limitless betyder.. Bästa, snällaste, smartaste, roligaste vänner<3 
 
 
 
 
 
 
 Bara för att jag har världens bästa vänner! Och dom har världens bästa hundar<3
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback