SSBK tävling

Idag var det tävling på ssbk villket innan kändes skit.. Vi var inte redo, hon stack, det var varmt mm.. När vi då gick in på plan med en klar disk då hon stack blev inte känslan bättre! Stod med tanken på att stryka mig, köra med leksak eller bara hoppas på att nästa lopp ska gå bra. Det slutade efter en otroligt lång väntan med att vi gick in och bara fick hoppas! Hon fick fnatt och bara sprang och sprang igenom alla tunnal och runt runt. Detta är vårt broblem - hon blir så glad så hon bara springer runt runt och går inte att bryta! Efter en massa slit lyckades jag idag bryta henne! Jag kunde bryta henne när hon spattade runt! Gjorde klart loppet och visst blev det disk men det spelar ingen roll för det här var framsteget vi behövde just nu! Trotts värmen och alla massa hundar och människor så gjorde vi detta framsteg idagidag visade hon mig att det inte är omöjligt. Hon satte slalom igen helt utan problem och jäklar vad bra det känns. Så mycket som vi kämpat med detta äckliga slalom och äntligen visar sig resultatet, nu väntar vi bara på stunden vi måste köra på andra sidan när vi kör slalom och då ska det bevisas om även det jobbet har lönat sig! Underbara lilla hund vad jag älskar dig!
Lilla superhunden visade även ett stort framsteg i människo möten idag! Två hela främmande människor kunde gå fram till henne när hon var helt själv och be henne sätta sig ner och sedan ta i henne och hon satte sig ner och ar glad! Nya människor fick gå fram och hon luktade bara snällt. Kanske kan denna superhund även ses som trevlig en dag<3

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback