Lässna tider

I torsdags kom Tyra till landet kl halv 1! Vi tog en promenad och efer fick hundarna simma tränna massor. Super duktiga! Sedan åkte vi till en större ö och åt glass och träna! Vi kom tillbaka och skulle gå ut och ta bilder! Men det blev inte riktigt som vi tänkt och hoppats....... Jag lockade på lexie men isället kom alice och ville ha godis så lexie sa till Alice som i vanliga fall skulle bakat men som nu sa ifrån..... Så vi hade ett bråk framför oss. När vi fått isär hundarna lägger jag Lexie på rygg och ser att det strömmar av blod från munnen och tassen ner på klippan oh i vattnet. Vi torkade av henne och jag fick bära henne 2 km hem. När vi kom hem ringde vi alla som kunde veta vad som skulle göras men pappa kom hem och ringde vetrenären som sa att vi skulle tvätta så om hon inte gick på tassen nästa dag skulle vi åka in! Och som vi trott vägrade hon gå så vi satte oss i bilden och åkte till närmaste djursjukhus. Vi fick vänta i en halv timme innan vi fick hjälp. Dom tyckte det såg bra ut men tog två rönken bilder och märkte att hon fått ett djupt sår och brutit tassen. Efter 3 timmar var vi klara och hade medecin, tratt, bandach och all fakta! Så nu är det 2 månader med tratt, bandache och korta promender. Och 3 månader tills vi får börja träna igen! Det sommarlovet blev inge bad, långpromenader, träning och allt kul jag hoppats på! Här kommer bilderna iallafall!
 
 
 
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback