Det går inte alltid som man tänkt..

Vi börjar från början..
 
I några veckor nu har jag börjar träna/rasta en liten blandras på 2 år vid namn Luna men eftersom jag redan tränar en Luna får nu denna lilla blandras kallas "liten" när jag skriver här. Vi har börjar på lite små trix som tass, snurra, spinn, slalom mellan benen osv villket går över förväntning hitils! Svansen går i 180 och hon är extremt lättlärd så fort hon fattat. Har funderat mycket på villken metod vi ska köra vid kontaktfälten eftersom planerna är på att lilla tjejen ska få köra även agility och med lite hjälp kommit fram till att jag nog kör running contact men om ni vill ge tips eller så är ni välkommna då vi inyte börjat på något än. 
Vi har kört lite följa handen och liiite skickningar villket går super men hon tycker fortfarande det är lite konstigt att hon ska springa bort från det roliga haha! 
Lilla tjejen:
 
 
 
Hade sedan studiedag i fredags så hade då Luna hela dagen villket ledde till en långpromenad med tjejerna på 3tim och massa bus i skogen! Men... Lyckades tappa min mobil och det är just därför det inte blivit någon uppdatering har helt enkelt haft för mycket att göra och alldrig lyckats ta mig tiden att skriva! Men iaf båda tjejerna var super ducktiga och lyssnade fint på inkallning trotts att det var en del överskottsenergi.. 
Bilderna från promenaden:
 
 
Åkte sedan ner förbi hästen sedan till Eskistuna som bjöd på fint väder och två små katter som var länge sedan sist! Hos hästen var självklart Elton så lexie och Elton busade riktigt mycket faktiskt! Lite kul att se då dom alldrig lekt så förut. Vi red ut så lexie sprang lös brevid i djupa snön så ni kan ju gissa om hon var överlycklig och trött sen? Haha
Vi fortsatte ner till Eskilstuna och det blev lite kattmys för oss och en härlig långpromenad i solen<3 Vi körde massa inkallning villket gick suuper men sedan kom en hund, jag kopplade henne och även denna hund var lika vild av snön haha och känner jag min hund så hade hon varit världens lyckligaste hund att få springa med den i snön men feg som hon är blev hon panikslagen... Detta är något vi nu måste träna på, stora framförallt mörka hundar! 
 
Elton:
 
Bilderna:
 
 
Sedan idag han jag hem till kl 2 så tog ut Lexie på en långpromenad och körde en del dogparkour men även tränade vi en del fart och attityd i freestylen! Hon har otroligt dålig balans enligt mig villket inte direkt hjälper oss i dogparkour så det är något vi ska träna på! Om ni har tips på övningaer så SKRIV! I freestylen börjar hon faktiskt få bra fart nu och då hon kan hela vårt fs program till tävlingen i maj så är det bara fart och skojträning vi kör nu! 
Vi har nu även kommit in på frågan sterelisering igen... Mycket posetivt men även mycket neggativt leder till mig som har otrolig beslutsångest hela tiden får svårt att bestämma.... Om ni har erfarenhet av sterelisering så skriv gärna vad ni tycker är possetivt och neggativt osv! 
Lite flams bilder från idag:
 
Om ni står med frågan "Älskar hon sin rosa gris?" så har ni svaret här "Ja hon äälskar sin rosa gris!"

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback