Vår eller vadå?

Morgonpromenaden idag valde vi att ta i skogen så hon gick lös hela tiden utan att sticka <3
Nu när snön faktiskt typ är borta helt och solen sken med helt blå himmel för en gång skull så blev morgonpromenaden lite längre och min hund tyckte ju att det var underbart att isen var borta och tänkte att i sådär februari tar vi året första bad.. Men eftersom jag vet hur mycket hon älskar att springa i vatten och jag älskar att fotta henne i vatten så fick hon tillåtelse till det villket jag ångrade lite när jag kom hem och hon kastar sig helt blöt upp i min obäddade säng och rullar.. Men det är väll sånt man får stå ut med som hundägare till värdens bästa hund! Hon lyssnade till 100 på inkallning trotts att hon var helt galen och hundmötet vi fick so ingen av oss var berädda på då vi kastat pinnar skötte hon super ändå!
Känslan när ens hund inte reagerar på katter inne, inte stuckit ute, skött hundmöten, kommit på inkallning, vädret är på topp kan man ju inte klaga på tills man kom på att vi faktiskt tävlar om 1,5 veckor och min hund visar tydliga tecken på löp inom kort... Tröstar mig självv genom att detta nog blir hennes sista löp iaf!
Idag kör vi nog inte super mycket träning då hon ska få vila lite från det innan vi kör hårt imorgon! Ska även hämta upp Alice och få äran att träna med henne på klubben då Tyra är i dalarna.
Lite sköna vårbilder iaf!:
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback