Agility eller vad vill hon?

Som ni vet var jag med hela laget på agility tävling igår!
Jag kan väll börja med hur våra 2 lopp såg ut. Lexie småtravade igenom båda loppen, hon rundade hela hindret ist för att hoppa det, hon sprang förbi balannsen som hon alldrig gjort förut och hon luktade i backen som hon alldrig gjort förut... Hon travade iväg till lydnadshinderna och luktade.. Så ja disk och en besviken förare. Här har man slitit, lagt ner tid osv osv för att denna hund ska tycka detta är kul och tillbaka får jag inte ett skit! Det är då jag känner att hon faktiskt måste börja visa att hon vill ha mig här! Gick ut från planen och sa "Ska alldrig mer tävla agility med henne" och tänkte gå och stryka mig från nästa lopp men med lite pepp från gruppen gjorde jag inte det villket jag väll ångrar då även det loppet gick skit och då kom jag även in på plan med dålig känsla och ville bara ut.. Och disk där med men detta lopp gick ännu sämre..
 
Men måste säga att Cornelia och Tyra som gjorde sina debuter såhär en varm dag i hallen med klass 2 bana satte det så jäkla snyggt! Helt otroligt! Och astrid som körde alla 3 lopp fick 1 lopp helt utan att iris stack villket jag är otroligt glad för för deras skull! Och även i dom andra 2 så var det bara smååå steg åt sidan inte det här "hellu du där människa 2 km bort du ser rolig ut" så asså gud villka framsteg dom gjort! För ca 7mån sen när vi sågs första gången så fick dom ha långlina och hon stack ändå och nu står dom på tävlingsplan och hon sticker inte *-* 
 
Men iaf vi gick en 2 timmars promenad efter som fick mitt humör på topp och asså gud vad jag älskar dessa människor! Vårt lag *-* 
Vi försökte få lite fina gruppbilder men hehe vi vet ju hur svårt det kan bli att ta gruppbilder, alltid någon som rör sig eller kollar bort haha! 
Jag fick iaf någon okej. Sedan runt 17.00 sa vi hejdå och åkte hem igen!
 
Idag gick jag upp och tänkte igenom varför det blev som det blev igår. 
Annledningar jag kom på:
Min hund typ löper
Det var +19 grader
Solen sked rakt på hallen
Min hund har svårt att springa i hallar då hon ser det som innomhus där man går
Vi hade varit där hela dagen utan att sova
 
Så ja några annledningar hittade jag men sedan såg jag det possetiva med loppet:
Trotts att olyckor hänt på planen och dom sprutat medel där som min hund tycker lycktar illa och vägrar alltid gå där så fixade hon det utan att bry sig om det
Hon satte slalom långsamt men hon tog det
Hon hoppade över långhoppet
 
Så idag kom jag fram till att vi alldrigska tävla innomhus mer utan vi provar ute igen så får vi se!
Tycker även ni bör kolla in mina vänners bloggar för fler texter och bilder!:
Brandys.blogg.se
Thealice.blogg.se
Triopudel.wordpress.com
 
Och det kommer snart upp videor från gårdagen på youtube kanalerna:
"Katinka winberg" och "brandy _ fasa" 
 
Tog en härlig promenad idag för att få upp humöret och ja hon var väll docktig, fina hundmöten osv<3 Fottade lite oxå men tyvär var det för mycket motljus så blev inte super bra :/
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback